Zgłoś naruszenie...
Wybierz jedną z poniższych opcji.
Ten komentarz dotyczy mnie lub znajomego:
atakuje mnie,
atakuje znajomego.
Komentarz dotyczy czegoś innego:
spam lub oszustwo,
propagowanie nienawiści,
przemoc lub krzywdzące zachowanie,
treść o charakterze erotycznym.
Napisz
PANEL

wpisy na blogu

Rekuperacji mówimy nie

Data dodania: 2018-10-01
wyślij wiadomość

Dziękuje wszystkim za szczegółowe i tak konkretne komentarze 

Bardzo dobrze mi to wszystko wytłumaczyliście

Bardzo konkretnie napisaliście swoje zdanie

DZIEKUJE WAM! 

Jednak rekuperacji mówimy NIE. - proszę nie piszcie, że źle robimy bądź się nie znamy - to tak jakby spierać się czy szczepić dzieci czy nie bądź czy jeść zwierzęta czy nie..

Podjeliśmy taką decyzje ponieważ :

1. w naszej skarbonce widzimy już dno

2. jesteśmy przyzwyczajeni otwierać okna, wietrzyć, wiemy jak ważna jest wentylacja i zrobimy bardzo dokłdnie i uważnie  -wentylacje grawitacyjną

Nie wiemy czy nie będziemy załować naszej decyzji - jesli pojawi się jakis grzyb lub plesn zrobimy wszystko aby się z tym uporać. Rekuperacje mozna zrobic w kazdej chwili- najlepiej na etapie budowy ale w domu zamieszkalym tez mozna. ( syf i remont ale to wrazie gdyby cos sie dzialo )

Obecnie mieszkam w domu , ocieplonym stropian 10cm , okna 2 szybowe , dom ma 11lat i zadnej plesni,wilgoc i wody na oknach nie ma 

Jeszcze raz dziękuje wszystkim za komentarze!

23Komentarze
fidulec  
Data dodania: 2018-10-01 17:47:30
U mnie też nie będzie reku. Pozdrawiam
odpowiedz
Data dodania: 2018-10-01 18:25:19
U nas tez nie bedzie rekuperacji.
odpowiedz
Data dodania: 2018-10-01 19:02:57
A ja mam rekuperację- zapłaciłam 18 tys. I co ? Kiedy mi się to zwróci? Uważam ze nigdy . Tez otwieram okna bo jest lepsze powietrze. Te pieniądze lepiej było przeznaczyć na fotowoltaikę. Mam od roku i ten zakup uważam za 100kroc bardziej udany niż reku. Niestety musiałam po rozliczeniu dopłacić do prądu ale to był pierwszy rok i niestety facet który załatwiał wszystko związane z ta instalacja mało się znał i powprowadzał nas w błąd. Teraz już wiemy i za rok będzie o wiele mniejsza dopłata. Wiec uważam ze wasza decyzja odnośnie rezygnacji z reku jest OK. Powodzenia
odpowiedz
Data dodania: 2018-10-01 20:49:10
Skoro powietrze jest złe w trakcie działającej rekuperacji to znaczy, że coś ona nie działa prawidłowo ;)
odpowiedz
Odpowiedź do z113-szczecin
zrobcos  
Data dodania: 2018-10-01 21:05:19
"Kiedy mi się to zwróci?" uważam że źle do rekuperacji podchodzisz zakładając jakąkolwiek stopę zwrotu przy ręku. A stwierdzenie że powietrze jest lepsze gdy otwierasz okna i wietrzysz aż prosi się aby wezwać jakiegoś spec by ci to wszystko poustawial
odpowiedz
Odpowiedź do z113-szczecin
Data dodania: 2018-10-01 21:17:04
Dokładnie - nie ma czegoś takiego jak zwrot tej inwestycji.
odpowiedz
Odpowiedź do zrobcos
Data dodania: 2018-10-01 21:56:14
Bardzo nie lubię sformułowania "nie zwróci się", a jak coś co nie zarabia na siebie ma się zwrócić? Wentylacja grawitacyjna, piec na ekogroszek czy na gaz czy pompa ciepła, panele na podłodze, kanapa w salonie... no niestety to się nigdy nie zwróci, jedyne co to instalowanie systemów OZE wpływa na wysokość naszych rachunków na najbliższe 20-30-40 lat. Osobiście mam rekuperację z odzyskiem ciepła, ale też wietrzę czasami, czy żałuję - nie wiem, nie porównywałam kosztów, ale wentylacja grawitacyjna też nie jest za darmo ;)
odpowiedz
justa8003
Data dodania: 2018-10-01 23:43:22
U nas też nie będzie rekuperacji. Decyzja została podjęta już na początku budowy. Pozdrawiam
odpowiedz
Data dodania: 2018-10-02 06:37:37
Gdybym nie miał co z pieniędzmi robić to bym zrobił, a tak też nie mamy podjeliśmy te decyzje już przed budową.
odpowiedz
Data dodania: 2018-10-02 07:36:21
Jeśli mogę wtrącić swoje 3 grosze - znajomi mają wentylację mechaniczną. Zrobili ją kosztem kupna mebli do salonu. Wydali na nią kupę kasy, efekty są na wiosnę, na jesieni i w zimie. Lato to kicha, nie daje to rady i nikt mi nie powie, że jest źle zrobione. Zwyczajnie ta instalacja nie daje rady w upały. Kosztowało ich to ok. 13tys.zł bo kanały rozłożyli sobie sami, firma przyjechała spięła i podłączyła. Jedyny plus uważam tej inwestycji, to jest tzw. przewietrzanie, ale nawet jak to jest włączone to słychać takie lekkie buczenie. Przy smażeniu czegokolwiek i otwartej kuchni no niestety, ale nie daje to rady, musiałoby chodzić chyba ze 2 godziny żeby wyciągnąć ten smrodek, zatem szybciej jest otworzyć okno i przewietrzyć. Dźwięk jaki się z tego wydobywa jest jednostajny najbardziej denerwujący ucho. Jak jesteśmy u nich raz na jakiś czas, to ok niech sobie to działa. Mieszkać osobiście bym z tym nie chciała. Jedni piszą, że to mus naszych czasów - pytam dlaczego, kto mi nakaże montaż tego? Bo co lepiej jest zużyć prąd na przewietrzenie domu niż rozszczelnić okno żeby przewietrzyć dom? Po drugie każdy tak teraz straszy wodą na oknach, pleśnia itd. Ludzie opanujcie się w niewietrzowym domu owszem pleśń, grzyb i woda będzie, ale jak normalnie korzystasz z domu, to w jaki niby sposób ma ona się pojawić? Napisałam co wiedziałam, dziękuje za uwagę. Pozdrawiam serdecznie i naprawdę nie dajmy się zwariować w obecnych czasach.
odpowiedz
Data dodania: 2018-10-02 08:10:55
Może będe za to zlinczowana ale popieram Twoje zdanie... uwazam, ze rekuperacja to pewna nowosc. Jest dopiero montowana..i nie uzywana przez wiele osob i mam wrazenie, ze opinie o rekuperacji MUST HAVE kazdego nowego domu , swieze powietrze a bez rekuperacji sie dusisz wyrobily to osoby, ktore rekuperacje mają ale jeszcze nieuzytkuja. Moze sie myle ale... Skoro by mialobyc takie zdrowe to czemu nie ma zadnych naukowych dowod? Czemu w starych domach nie ma grzyba i plesni?
odpowiedz
Odpowiedź do z182martyimarcina
iwona25
Data dodania: 2018-10-02 14:34:27
witam, Moim zdaniem rekuperacja to jest po prostu wygoda, nie ma co patrzeć na niższe rachunki czy zwrot inwestycji...jedno jest pewne jak jest kasa to warto zrobić(przynajmniej kanały jednostkę, która jest najdroższa można kupić zawsze), jak się nie ma to też da się żyć...jeden buduje z ceramiki inny z betonu, a ten co musi liczyć każdy grosz z pustaka żużlowego czy jak tam, każdy chwali swoje. Co do pleśni w starych czy nowych domach - stare domy nie były tak szczelne jak te nowe(z okien hula, dach nieocieplony mury nieocieplone dom oddycha. W nowych domach wszystko szczelne okna 3 szybowe ciepły montaż, ciepłe parapety, ograniczanie mostków cieplnych, piana, wełna, styropian wszyscy prześcigają się we współczynniku przenikania ciepła(jednym słowem termos) ludzie mają czasami grubszy styropian niż pustak(a to mury akumulują ciepło)!!!za chwilę będą ocieplać styropianem 30cm - dlatego właśnie w nowych domach jest pleśń, oczywiście jak ktoś odpowiednio dba wietrzy itp. to tego uniknie. Również uważam, że nie ma co dać się zwariować przy budowie, bo to jest wielki marketing, jak to się mówi reklama dźwignią handlu. Tak naprawdę to wszystko zależy od zasobności portfela. pozdrawiam i udanych wyborów życzę
odpowiedz
Odpowiedź do karolinalabajczyk
Data dodania: 2018-10-02 08:56:12
Nie mam zamiaru teraz wpływać na czyjąś decyzję bo to każdego indywidualna sprawa. Ale apropo Twoich znajomych - obawiam się, że jeżeli reku nie jest w stanie wyciągnąć smrodków to nie działa prawidłowo, swoją drogą trzeba pamiętać, że to nie wyciąg kuchenny więc reku tylko wspomaga wyciąganie, ja mam i przy ostrym gotowaniu ustawiam funkcje okapu dzięki czemu anemostat kuchenny zaczyna działać mocniej. Rekuperator u nas stoi w kotłowni i dopiero jak się wejdzie do niej słychać jak działa, w pokojach nic nie słychać, biorąc pod uwagę, że przeprowadziłam się z mieszkania gdzie przy mocniejszym wietrze GW gwizdała po kominach a za oknem jeździły non stop auta i sąsiedzi wydawali mnóstwo dziwnych i różnych dźwięków to nawet lekki szum mi teraz by nie przeszkadzał :) Pozdrawiam i życzę miłego dnia :)
odpowiedz
Odpowiedź do z182martyimarcina
Data dodania: 2018-10-02 09:09:06
Dobra decyzja
Nie wszystko człowiek musi mieć. Ja nie będę miała reku, ani pompy ciepła chociaż ochrona środowiska jest dla mnie bardzo ważna. Nigdy nie podążałam za modą. nie bedę brała kredytu żeby to mieć. Pompa ciepła gruntowa 3 pionowe odwierty wynioslaby nas około 45 000. wiecie ile to jet rachunków za gaz... a można powiedzieć, że prawie połowę życia MAMY JUż ZA SOBĄ. Kiedy ta pompa i reku mi się zwróci? Ja chcę sie jak najszybciej wprowadzić i cieszyć się życiem rodzinnym póki dzieci jeszcze ze mną mieszkają, a nie zadłużać się i mieszkać 15 lat na budowie. Nie chcę nikogo tutaj obrazić, tylko pisze z poziomu przeciętnie zarabiającej rodziny. Jak kogoś stać i ma pieniądze to może mieć tzw. wszystko, ale czy ja też to muszę mieć? I nie chodzi tu tylko o reku. bo są różne nowinki technologiczne, które podrażają koszty inwestycji.
odpowiedz
Data dodania: 2018-10-02 09:25:10
Dziekuje za taki komentarz!!!!:) My budujemy bez kredytu. Mamy 115metrow z kotlownia kiedys uslyszalam CO ZA KLITKA. Okej, kazdy ma inne potrzeby...ale uwazam ze 115 metrow jest wystarczajace, dzieki 115 metra budujemy sie bez kredytu i wlasnie tez spokojnie bedziemy mogli sie cieszyc swoim! Robimy na tyle ile nas stac. Nie neguje kredytowcow, kazde ma inne potrzeby, ja nie mam potrzeby martwic sie nastepne 15lat tylko przez dom 200metrow, rekuperacje itd.
odpowiedz
Odpowiedź do ladypank
domolgi  
Data dodania: 2018-10-02 12:24:00
Kredytowcy
Karolina, super, że nie negujesz kredytowców, bo nie każdy ma takie wsparcie rodzinne - i finansowe i robocze.
odpowiedz
Odpowiedź do karolinalabajczyk
Data dodania: 2018-10-02 13:06:39
Ja nie neguje nikogo, nie wtrącam sie w wybory :) nie neguje osob ktore nie szczepią dzieci, nie neguje osob ktore nie jedza miesa ;) niech kazdy robi to co uwaza, mozna wyrazic swoje zdanie ale bez obrazy innych :) szacunek jest najwazniejszy :) wiem ze duzo osob placi czynsz 1500zl i woli wziac kredyt i placic 1500 za swoje niz za kogos
odpowiedz
Odpowiedź do domolgi
hk-46  
Data dodania: 2018-10-02 10:55:50
my też chcieliśmy zrezygnować z rekuperacji w trakcie budowy domu (z uwagi na skarbonkę właśnie) ale się okazało, że się już nie da - brak kominów wentylacyjnych w projekcie, taką zmianę trzeba było robić na etapie adaptacji. dlatego z doświadczenia polecam zorientować się czy zmiana na grawitacyjną na tym etapie jest w ogóle możliwa. no i jak się okazało, że nie rekuperacje robimy tańszym kosztem - materiał kupiony za 4,5 tys wraz z projektem przez internet, rury rozłożył mąż sam (okazało się to banalnie proste), rekuperator kupimy później, łączny koszt instalacji ok. 10 tys
odpowiedz
Data dodania: 2018-10-02 11:14:57
My mamy grawitacyjną wentylację. Nie ma w domu grama pleśni ani zaparowanych szyb. Z tym wietrzeniem to różnie bywa, czasem mamy taki zaduch w domu. W okresie grzewczym ciężko jest otworzyć okno i wietrzyć dom jak jest wioskowy smog. Sąsiedzi mają zwykle kopciuchy. U nas taka wentylacja by się sprawdziła, troszkę żałuję, że jej nie mamy.
odpowiedz
Data dodania: 2018-10-03 09:09:12
My mamy rekuperację. najbardziej ją doceniam własnie zimą, kiedy sąsiedzi utylizują kalosze i opony. Na zewnątrz smog, wygląda jak mgła a w domu zero smrodu. latem reku jest wyłączona bo mamy pootwierane większość okien. Nie żałuję wydatku na reku ale zgadzam się z tym, że nie jest to must have. Dla mnie to trochę taki gadżet jak odkurzacz centralny. Ułatwia życie ale nie jest do życia niezbędny.
odpowiedz
Odpowiedź do zegiestow
Data dodania: 2018-10-02 19:58:11
Bardzo dobra decyzja. Reku to bełkot marketingowy, wentylacja grawitacyjna da radę bez problemu. Najbardziej śmieszą mnie Ci, którzy zamontowali reku i okna fixy. Teraz nawet ich nie mogą otworzyć. Dla mnie reku to zbędny wydatek, no ale kto bogatemu zabroni...
odpowiedz
Data dodania: 2018-10-21 15:25:31
Mamy reku ale dlatego że mąż chciał więc ma i tyle :) ja latem otwieram okna, cóż przyzwyczajenie, jednak zimą nie muszę a powietrze jest jednak w domu inne :) kazdy robi to co chce i na co go stać :)
odpowiedz
widok  
Data dodania: 2018-10-22 18:22:44
Jesteśmy z Tobą ;)
odpowiedz
karolinalabajczyk
ranga - mojabudowa.pl lider
Wyślij wiadomość do autora OBSERWUJ BLOGA
statystyki bloga
Odwiedzin bloga: 284747
Komentarzy: 2294
Obserwują: 260
On-line: 9
Wpisów: 260 Galeria zdjęć: 1158
Projekt CALIFORNIA 2
BUDYNEK- dom wolno stojący , parterowy bez poddasza bez piwnicy
TECHNOLOGIA - murowana
MIEJSCE BUDOWY - Łódź
ETAP BUDOWY - VII - Wykończenia
ARCHIWUM WPISÓW
2020 kwiecień
2020 luty
2020 styczeń
2019 grudzień
2019 listopad
2019 październik
2019 wrzesień
2019 sierpień
2019 lipiec
2019 czerwiec
2019 maj
2019 kwiecień
2019 marzec
2019 luty
2019 styczeń
2018 grudzień
2018 listopad
2018 październik
2018 wrzesień
2018 sierpień
2018 lipiec
2018 czerwiec
2018 maj
2018 kwiecień
2018 marzec
2018 luty

OBECNIE NA BLOGU
1 niezalogowany użytkownik
Statystyki mojabudowa.pl
Liczba blogów: 67097
Liczba wpisów: 222804
Liczba komentarzy: 903610
Liczba zdjęć: 681120
Liczba osób online: 353
usuń reklamy
Top 100 blogów

sprawdź listę 100 najczęściej odwiedzanych blogów.

sprawdź teraz
200 zł rabatu + dostawa gratis.
mojabudowakupon rabatowy